Wim Lybaert inspireert vier seizoenen Brugse chefs

Wim Lybaert inspireert vier seizoenen Brugse chefs


Het Kookeetfestival is dan wel uitgesteld, maar de Brugse chefs blijven met goesting koken en Wim Lybaert blijft Kookeet inspireren. En hoe! Vanaf 25 september zet Kookeet elk seizoen één weekend lang de culinaire rijkdom van Brugge in de kijker. Vier keer per jaar wordt het publiek meegenomen op een culinaire trip, op het ritme van de seizoenen.

Bij de start van ieder seizoen selecteert Wim Lybaert drie producten die typisch zijn voor het seizoen en passen in het thema GROND. De deelnemende Brugse topchefs gaan met de voorgestelde producten aan de slag in hun restaurant en creëren elk vanuit hun eigen invalshoek een gerecht of menu.

De culinaire ontdekkingsreis begint bij het rijkste jaargetijde: de herfst. Aan het einde van de oogsttijd brengt de herfst een weelde aan producten voort. Wim Lybaert daagt voor de herfst de chefs uit met groenlof, de seizoensvis en appel.

Vier gastronomische weekends

34 Brugse chefs serveren ieder seizoen een heerlijk ‘GROND-menu’.

  • Herfst – Vrijdag 25 en zaterdag 26 september
  • Winter – Vrijdag 29 en zaterdag 30 januari
  • Lente – Vrijdag 23 en zaterdag 24 april
  • Zomer – Vrijdag 25 en zaterdag 26 juni

Meer details op www.kookeet.be.  

Culinaire tripkaart

Schepen Pablo Annys van Werk en Ondernemen: “Aan de bekendmaking van het menu verbinden we ook een actie. Met een culinaire tripkaart spaar je voordelen voor het Kookeetfestival volgend jaar (25, 26 en 27 september 2021) als je een Brugs restaurant bezoekt dat het Kookeet GROND-menu serveert. Het is onze bedoeling om ons prachtig culinair erfgoed maximaal te ondersteunen en ook van een toekomst te verzekeren.”

Er werd ook een Kookeetmagazine gemaakt en gedrukt op 115.000 exemplaren. Het is een exclusief culinair magazine geworden. In dit bewaarnummer word je meegenomen van velden naar keukens, mag je in de potten kijken van chefs en in de hoofden van Instagrammers.

Promotiecampagne voor de Brugse gastronomie

“Gedurende een volledig jaar zetten we een samenwerking op touw met de Brugse chefs, met gerechten of menu’s die naar Kookeet verwijzen en met een daaraan verbonden een ruime, kwalitatieve promotiecampagne. We zetten de Brugse gastronomie altijd al graag in de kijker, maar nu kan de Brugse horeca meer dan ooit een duwtje in de rug gebruiken. Als stadsbestuur nemen we hier onze verantwoordelijkheid. We wachten niet tot Kookeet 2021 om buzz te creëren rond onze culinaire troeven en dat gaat van de hotelscholen tot de lokale producenten en onze chefs”, zegt burgemeester Dirk De fauw.



Meer nieuws uit de streek