Ton sur Ton wint publieksprijs Commerce Design Kortrijk Award

Ton sur Ton wint publieksprijs Commerce Design Kortrijk Award


Op 17 september werden in Depart Kortrijk de 12 winnaars van de Commerce Design Kortrijk Award bekend gemaakt. Deze 12 handelszaken werkten voor het interieur en/of de architectuur van hun zaak samen met een ontwerper en zijn het bewijs dat dit niet alleen een positieve invloed heeft op de zaak zelf, maar ook op de hele buurt en zelfs stad en streek.

De 12 handelszaken hadden vanaf dan een maand de tijd om zoveel mogelijk stemmen te verzamelen om kans te maken op de allermooiste prijs, die van het publiek. De handelaars hebben de voorbije maand alles uit de kast gehaald om hun nominatie te verspreiden onder het grote publiek en hun klanten warm te maken om voor hen te stemmen om zo de Public Choice Award in handen te krijgen.

3634 individuele personen brachten hun stem uit op één van de 12 geselecteerde zaken.

De winnaar van de Public Choice Award is kapperszaak Ton sur Ton van Nico Desmet! Vorig jaar verhuisde Ton sur Ton met de zaak naar de Vlaskaai in Kortrijk. Ze namen interieurontwerper Simon De Backere uit Ieper onder de arm en voor de grafiek Niels Verdoncq van Plusgrand uit Doornik. Het resultaat is een prachtig stijlvol Art Deco geïnspireerd interieur. Dit werd gerealiseerd binnen het grensoverschrijdende DESIGN IN SHOPS project. In dit project krijgen handelaars een toelage als ze voor het interieur en/of de architectuur van hun zaak samenwerken met een ontwerper.

Arne Vandendriessche, schepen van Economie: “Na de prijsuitreiking had het publiek een maand de tijd om kennis te maken met alle laureaten en voor zichzelf uit te maken wie zijn of haar persoonlijke favoriet is. Niet minder dan 3634 stemmen werden uitgebracht en ongeveer 1/4de daarvan ging naar Ton sur Ton. Dan ben je de verdiende winnaar. Het concept is heel innovatief voor een kapsalon en een voorbeeld voor andere ondernemers en handelaars. Ton sur Ton toont aan dat mikken op beleving loont. De kapperstafel met opklapbare spiegels die centraal staat in hun zaak maakt van een kapsalon een ‘klapsalon’. Zo stimuleren ze onderlinge gesprekken tussen de klanten en bieden ze hen net dat tikkeltje meer.”



Meer nieuws uit de streek


Door de coronamaatregelen met meer telewerk en …

Op de Brussels Beer Challenge 2020 viel …