Heb jij de ‘tiet’ gepakt?

Heb jij de ‘tiet’ gepakt?


Het straatbeeld van Middelkerke kleurde in oktober felroze om met een lokale spin-off de nationale Think Pink-campagne te steunen. De Middelkerkse sensibiliseringscampagne rond borstkanker heette ‘Pak de tiet’ en bracht met ludieke affiches, artistieke raamdecoratie en speciale ‘pak de tiet’ taartjes borstkankerpreventie positief onder de aandacht.

Veelzijdige campagne

“Ik zou kunnen zeggen dat ik tevreden ben, maar eigenlijk klinkt dat fout, want 1 op 7 mensen worden geconfronteerd met de gevolgen van borstkanker. Toch ben ik blij dat we zoveel partners op de been brachten om onze positieve campagne te ondersteunen. En zoals één van onze window artists het zei: ‘Always Think Pink, not only in october’, want constante borstkankerpreventie is o zo belangrijk. Onze slogan was daarom niet voor niets ‘Pak de tiet, voor het te laat is’”, zegt Natacha Lejaeghere, schepen voor participatie.

Van toneel tot taart

“Dankzij de medewerking van enkele diensten, handelaars en kunstenaars ontsnapte geen enkele Middelkerkenaar aan onze roze golf. Opmerkelijk was dat enkele van onze bakkers uitpakten met speciale ‘pak de tiet’ taartjes. Een ludieke en lekkere actie die zeker in de smaak viel. Daarnaast zette ‘Soirée Décolletée’ sterke vrouwen op de theaterplanken en beschilderden enkele creatieve window artists heel wat Middelkerkse etalages. En in het MAC, de bib en de toerismebalies kun je nog altijd de traditionele Think Pink-lintjes kopen.”

“Ik zei het al eerder: we kunnen niet genoeg hameren op snel handelen bij borstklachten. Hoe sneller je erbij bent, hoe meer kans op een positieve afloop. Daarom herhalen we deze campagne volgend jaar zeker opnieuw”, besluit Natacha.



Meer nieuws uit de streek


Binnenkort ontvangen alle inwoners en tweedeverblijvers de …